środa, 18 kwietnia 2012

Oliwa z oliwek - zastosowanie

Kupiłam dziś oliwę z oliwek. Taką zwykłą, w supemarkecie. Dałam 10 zł za 250 ml. Naczytałam się o niej wiele dobrego, mam nadzieję, że mi pomoże ;). Na razie jej nie stosuję bo jestem na etapie oczyszczania włosów z silikonów, o nim już niedługo napiszę post ;).

Zbiór wszystkich możliwości zastosowania oliwy na włosy:

MASECZKI:
  • z miodu i oliwy
3 łyżki oliwy i 2 łyżki miodu mieszamy razem, nakładamy na suche włosy. Zakładamy czepek, lub plastikową reklamówkę, a na to jeszcze ręcznik. Ważne jest, żeby włosom było ciepło, bo wtedy lepiej wchłaniają składniki ;). Trzymamy to na głowie z pół godziny, jest to naturalne, więc czym dłużej tym lepiej. Potem myjemy włoski szamponem, odżywki już nie używamy. Włosy są błyszczące i nawilżone ;).

  • z gotowej maseczki i oliwy
Mieszamy oliwę z gotową maseczką do uzyskania kremowej konsystencji. Maseczkę nakładamy na wilgotne włosy i trzymamy ją na głowie przez pół godziny. Potem myjemy włosy szamponem.

  • z żółtka i oliwy
Połącz ze sobą 1-2 żółtka i 2 łyżki oliwy z oliwek (mikstura powinna przypominać konsystencją gęsty majonez). Papkę rozsmaruj na włosach, nałóż czepek i pozostaw na godzinę. Potem umyj włosy szamponem.

KOMPRESY (olejki):
Kompres można trzymać całą noc, 4h, czy 1h. Im dłużej tym lepiej :). Najlepiej nałożyć  mieszankę na suche lub wilgotne włosy, a potem umyć.


  • z oliwy, soku z cytryny, z dodatkiem witaminy A+E
Mieszamy lekko podgrzaną oliwę, sok z cytryny i parę kropel witamy A+E.


  • z oliwy i olejku rycynowego
Podgrzaną oliwę mieszamy z olejkiem rycynowym (ten po dłuższym stosowaniu ma właściwości przyciemniające). 


Podałam przykładowe kombinacje domowych kosmetyków. Oliwę można łączyć z wieloma innymi substancjami, stosować ją samą, dodawać do odżywek itd. :). Ma ona też wiele innych zastosowań kosmetycznych: można stosować ją na twarz, ciało, ręce, używać jako środka do demakijażu ;).
Przydatny link, a propos innego zastosowania:  http://wizaz.pl/forum/showthread.php?p=29323208#post29323208






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna za każdy komentarz i pomocną uwagę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...